Nalle_välipalakeksit_banneri

 

Nallemaisen hyvät eväät joka hetkeen!


Nalle-välipalakeksit ovat näppärä eväs kaikille pienille seikkailijoille! Kauraiset täysjyväkeksit pysyvät menossa mukana ja ovat terveellisempi välipalavaihtoehto. Pieni, yksittäispakattu keksi sopii niin pieneen kuin isoonkin käteen. Kaksi herkullista makua: uutuus Kaura&Suklaa sekä Kaura&Vadelma

 

Arjen kiireessä välipaloilla on tärkeä rooli. Lapsi syö pieniä annoksia kerrallaan, eikä pysty tankkaamaan pitkää ateriaväliä varten, kuten aikuiset. Syömällä säännöllisesti nälkä ja kiukku pysyvät loitolla, energiaa riittää päivän temmellyksiin ja koko perheen yhdessäoloon!

 

Lue ravitsemusasiantuntijamme viisi välipalavinkkiä:

 

1. Vaihtelu virkistää. Hyvä välipala koostuu kasviksista, marjoista, hedelmistä ja täysjyväviljavalmisteista. Täydennyksenä voi käyttää vaihdellen vähärasvaisia maito- ja lihatuotteita.

2. Hyvät hiilihydraatit imeytyvät hitaasti, joten ne pitävät verensokerin sopivalla tasolla pitkään. Hyviä hiilihydraatteja on täysjyväviljassa.

3. Proteiini ja kuidut pitävät nälän loitolla pidempään. Proteiinia on runsaasti muun muassa maito- ja täysjyvätuotteissa. Kuitua saat esimerkiksi täysjyväviljasta ja hedelmistä.

4. Etsi muutama helppo ja terveellinen välipala, joihin voit tukeutua myös kiireessä. Silloin houkutus tarttua karkkeihin tai muihin herkkuihin pienenee.

5. Löydä rytmisi. Välipalat kannattaa sovittaa omaan arkeen ja energiankulutukseen. Keskimäärin on suositeltua syödä kolmen tai neljän tunnin välein.

 

Vinkit antoi Raision ravitsemusterapeutti Marja Vakkuri.