Nalle suklaakauramuro

 Nallemaisen hyvät suklaa-
kauramurot ovat täällä!

 

 

 

Nalle Suklaakauramurot ovat herkullisia, runsaskuituisia murorenkaita, joissa on 30 % vähemmän sokeria kuin suklaamuroissa yleensä. Rapean maukkaat murot on valmistettu täysjyväkaurasta ja -maissista.

Ne ovat maukas vaihtoehto aamupalaksi tai välipalanälkään vaikkapa maidon kera!

 

  • Runsaasti kuitua
  • 65 % täysjyvää
  • 30 % vähemmän sokeria

 

 

 

Ruokavaliosta puhtia päivään


Ruokavaliolla on tärkeä merkitys lapsen kehittymisessä ja jaksamisessa. Lapsi syö pieniä annoksia kerrallaan, eikä pysty tankkaamaan pitkää ateriaväliä varten, kuten aikuiset. Syömällä säännöllisesti nälkä ja kiukku pysyvät loitolla, energiaa riittää päivän aherrukseen ja koko perheen yhdessäoloon.

 

Ravitsemusasiantuntijamme vinkit lapsen terveellisiksi välipaloiksi:

 

1. Vaihtelu virkistää. Hyvä välipala koostuu kasviksista, marjoista, hedelmistä ja täysjyväviljavalmisteista. Täydennyksenä voi käyttää vaihdellen vähärasvaisia maito- ja lihatuotteita.

2. Hyvät hiilihydraatit imeytyvät hitaasti, joten ne pitävät verensokerin sopivalla tasolla pitkään. Hyviä hiilihydraatteja on esimerkiksi täysjyväviljassa.

3. Proteiini ja kuidut pitävät nälän loitolla pidempään. Proteiinia on runsaasti muun muassa maitotuotteissa. Kuitua saa esimerkiksi täysjyväviljasta, kasviksista ja hedelmistä.

4. Etsi muutama helppo ja terveellinen välipala, jotka lapsen on helppo valmistaa ja syödä itsekin. Silloin houkutus tarttua karkkeihin tai muihin herkkuihin pienenee.

5. Löydä sopiva rytmi. Välipalat kannattaa miettiä omaan arkeen sopiviksi. Lapsen on hyvä syödä noin kolmen, neljän tunnin välein.

 

Vinkit antoi Raision ravitsemusterapeutti Marja Vakkuri.